Geoblog.pl    migot    Podróże    Sprawozdanie z podróży na Borneo (2024)    Będąc Młodą Herpetolożką…
2024

Będąc Młodą Herpetolożką…

Polska, Kraków

Wstęp: Ten rok zdecydowanie jest zdominowany podróżniczo przez pracę. Po krótkim wyjeździe służbowym do Hiszpanii i siedmiu tygodniach w amerykańskich Appalachach ruszam na trzeci kontynent z rzędu – do Azji! Tym razem jest to wyjazd na konferencję, a dokładniej na...

Cel: 10 Światowy Kongres Herpetologiczny w Kuching (Malezja).

Materiały i metody: Strona www kongresu.

Przebieg: Herpetologia to nauka o płazach i gadach, więc wybór takiego hot-spotu bioróżnorodności jak Borneo, by gościć tę cykliczną imprezę, to prawdziwa gratka dla wszystkich badaczy zajmujących się tym tematem. Jako, że ostatnio moja praca obraca się właśnie wokół płazów (o czym mogliście już przeczytać przy tegorocznych Raportach z USA) – to chciałam w ten herpetologiczny światek się nieco bardziej zagłębić. A że kongres herpetologiczny jest organizowany raz na 3-4 lata – szkoda byłoby przegapić taką okazję!

A jak już się jedzie na drugi koniec świata, to szkoda byłoby się zawinąć do domu po tygodniu konferencji – tak więc sprawę połączę z urlopem, by przez następne dwa tygodnie zwiedzać malezyjską część Borneo. Wtedy też dojedzie do mnie Michał, zachwycony wizją w 100% przyrodniczej destynacji (po lekkiej, indyjskiej traumie;)).

Na razie jednak kończę prezentację i pakuję wyjątkowo schizofreniczny plecak – w którym muszę znaleźć miejsce zarówno dla strojów na mocno klimatyzowane sale kongresowe jak i gadżetów i outfitów odpowiednich do tropikalnej dżungli, jaskiń i raf koralowych…