Geoblog.pl    migot    Podróże    Sprawozdanie z podróży do Kraju Faraonów (2022)    Marzenie z dzieciństwa
2022

Marzenie z dzieciństwa

Polska, Kraków

Wstęp: Niech podniesie rękę ten podróżnik, w którym Egipt (zwłaszcza ten Starożytny) nie rozpala jakiejś dziecięcej fascynacji… Nie widzę.
Ja nosiłam się z tematem naprawdę od zawsze. Od kilku lat plany te bardziej się krystalizowały, w końcu (ponowne?) otwarcie trasy LOTu do Kairu ułatwiło decyzję…

Cel: Kraj Faraonów – Egipt

Materiały i metody: *Lot LOTem KRK-WAW-CAI-WAW-KRK – 897 PLN (tylko bagaż podręczny). Co ciekawe, lot z Krakowa, z przesiadką w Warszawie, był tańszy niż lot z samej Warszawy…
*E-wiza egipska – 25$; do jej wyrobienia potrzebny jest skan paszportu, wniosek składa się na stronie https://visa2egypt.gov.eg/. Inna opcja to uzyskanie wizy „on arrival”, na lotnisku.

Przebieg: Inna sprawa, że wydawało mi się, że po pół roku w Szkocji będę w listopadzie krytycznie potrzebować tego słońca i ciepła. Ostatecznie pogoda w Edynburgu okazała się więcej niż korzystna, a napór obowiązków pod koniec pobytu nie robił dobrze planowaniu kolejnej podróży… Mam zresztą zaległości w szkockich relacjach, i do tego tematu jeszcze z pewnością wrócę (jak i do samej Szkocji!).

Z różnych względów powrót ze stażu i wyjazd do Egiptu dzielą tylko 3 dni, i to nie jest dużo czasu! Pewnie chciałabym być nieco lepiej przygotowana, np. w dość niefrasobliwy sposób zostawiłam na ostatni moment np. podanie o e-wizę – twardo zaleca się 7 dni roboczych, ja rzutem na taśmę przesłałam wniosek jakieś 3 dni przed wyjazdem – i na szczęście został zaakceptowany w mniej niż 24h. Trzeba też przyznać, że choć to tak popularny kraj wśród naszych rodaków, nie jest wcale banalny do organizowania wyjazdów na własną rękę. Chyba nigdy nie było przy naszej trasie tylu znaków zapytania…

Wylatujemy jutro, trzymajcie kciuki!